ALGEMENE VOORWAARDEN

Advisering, (levensloop)begeleiding, training

1. Algemeen

1.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes en overeenkomsten waarbij Divergentia diensten levert aan een contractspartij (hierna klant).

1.2. Eventuele (algemene) voorwaarden van klant worden uitdrukkelijk buiten toepassing verklaard.        

1.3. Afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze schriftelijk tussen Divergentia en klant zijn overeengekomen. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden gelden slechts éénmalig en alleen voor de offerte of overeenkomst waarop de betreffende afwijking betrekking heeft.

1.4. Indien een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd worden, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen Divergentia en klant in overleg treden om nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, die zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige of de vernietigde bepalingen benaderen.

2. Offerte

2.1. Offertes zijn vrijblijvend en gelden dertig dagen, tenzij in de offerte anders is vermeld. Divergentia is slechts aan de offerte gebonden indien klant binnen dertig dagen (of binnen een in de offerte genoemde andere termijn) schriftelijk heeft bevestigd dat het aanbod als neergelegd in de offerte is aanvaard.

3. Totstandkoming overeenkomst en uitvoering

3.1. Een overeenkomst komt tot stand indien Divergentia een door klant aanvaarde offerte door Divergentia schriftelijk heeft bevestigd, of indien Divergentia een begin van uitvoering heeft gegeven aan de opdracht.

3.2. Divergentia heeft het recht derden in te schakelen bij de uitvoering van de overeenkomst.

4. Prijs en betaling

4.1. De in de offerte genoemde prijzen en de prijzen op de door Divergentia gehanteerde prijslijst zijn exclusief BTW, tenzij anders vermeld.

4.2. Divergentia is gerechtigd haar prijzen van tijd tot tijd aan te passen onder meer als gevolg van inflatie of gestegen kostprijzen. Divergentia zal prijswijzigingen tijdig tevoren aankondigen. Indien klant niet met een prijswijziging wenst in te stemmen, heeft klant het recht de overeenkomst per datum van de prijswijziging op te zeggen tot uiterlijk een maand voor het moment dat de prijswijziging ingaat.

4.3. Tenzij in de offerte een vaste prijs is opgenomen, zal het te betalen bedrag voor geleverde diensten of producten worden bepaald op basis van nacalculatie tegen de alsdan geldende of in de offerte opgenomen tarieven. Eventueel in de offerte opgenomen prijzen – anders dan uitdrukkelijk vastgelegde vaste prijzen – zijn niet meer dan een schatting van de prijs.

4.4. Alle facturen dienen binnen twintig dagen na factuurdatum te worden betaald.

4.5. Indien Cliënt een factuur niet tijdig betaalt, is klant zonder dat enige ingebrekestelling nodig is, over het openstaande bedrag de wettelijke rente verschuldigd. Indien klant na ingebrekestelling nalatig blijft de vordering te voldoen, zal de vordering door Divergentia uit handen worden gegeven. In dat geval is klant naast het alsdan verschuldigde totale bedrag, tevens gehouden tot vergoeding van alle (buiten)gerechtelijke kosten.

5. Leveringstermijnen

5.1. Alle door Divergentia genoemde (leverings)termijnen zijn indicatief en zijn vastgesteld op grond van de gegevens bekend ten tijde van het aangaan van de overeenkomst. De enkele overschrijding van een genoemde (leverings)termijn brengt Divergentia niet in verzuim.

6. Verplichtingen van klant

6.1. Klant zal Divergentia steeds tijdig alle voor een behoorlijke uitvoering nuttige en noodzakelijke gegevens of inlichtingen verschaffen en steeds alle medewerking verschaffen.

6.2. Indien klant niet overeenkomstig artikel 6.1 handelt of anderszins niet aan zijn verplichtingen voldoet, heeft Divergentia het recht tot opschorting van de uitvoering van de overeenkomst en het recht om de daardoor ontstane kosten in rekening te brengen.

7. Aansprakelijkheid

7.1. Divergentia is nimmer gehouden tot betaling van enige schadevergoeding behoudens indien en in zoverre de geleden schade het gevolg is van opzet of grove schuld van Divergentia.

7.2. Divergentia is nimmer gehouden tot vergoeding van gevolgschade en/of andere indirecte schade.

7.3. Indien in rechte is komen vast te staan dat Divergentia gehouden is tot betaling van schadevergoeding, zal de vergoeding nooit hoger zijn dan het tussen Divergentia en klant ter zake van de overeenkomst overeengekomen bedrag, althans het deel daarvan, waardoor of in verband waarmee de schade is veroorzaakt.

7.4.Niet door Divergentia erkende vorderingen jegens Divergentia vervallen door enkel verloop van zes maanden na ontstaan van de vordering.

7.5.Aansprakelijkheidsbeperkende, uitsluitende of vaststellende voorwaarden, welke in verband met het geleverde door andere contractspartijen van Divergentia aan Divergentia kunnen worden tegengeworpen, kunnen door Divergentia ook aan klant worden tegengeworpen.

7.6. Klant vrijwaart Divergentia, haar werknemers en hulppersonen tegen aanspraken van derden in verband met de uitvoering van overeenkomsten door Divergentia.

8. Overmacht

8.1. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden onder meer verstaan: alle van buitenaf komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop Divergentia, geen invloed kan uitoefenen, waardoor Divergentia niet in staat is haar verplichtingen na te komen. Overmacht van door Divergentia ingeschakelde derden wordt daaronder begrepen.

8.2. Indien Divergentia als gevolg van overmacht slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen, is zij gerechtigd het wel uitgevoerde deel afzonderlijk te factureren en is klant gehouden deze factuur te voldoen.

8.3 Bij verhindering en/ of ziekte van klant wordt deze verzocht uiterlijk 24 uur (werkdagen) van te voren, per email of telefonisch, af te zeggen. In alle andere gevallen is Divergentia genoodzaakt de afspraak in rekening te brengen en/of vervalt de sessie bij een vooraf afgesproken en betaald traject. Bij ziekte of verhindering van de coach/levensloopbegeleider wordt de afspraak niet gefactureerd en zal de sessie op een later moment opnieuw worden ingepland.

9. Eigendom

9.1. Divergentia is (auteurs- en databank)rechthebbende betreffende de door haar bij de uitvoering van haar diensten gebruikte instrumenten zoals vragenlijsten en websites en van geproduceerde rapportages, adviezen en software.

9.2. Stukken (zoals rapportages, websites, adviezen, vragenlijsten, ontwerpen, software etc.) die door Divergentia aan klant bij de uitvoering van een overeenkomst ter beschikking worden gesteld zijn steeds uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door klant en mogen niet zonder voorafgaande toestemming van Divergentia worden verveelvoudigd of openbaar gemaakt, bewerkt, of al dan niet tegen vergoeding ter beschikking van derden worden gesteld. Klant krijgt slechts de beschikking over dergelijke instrumenten en/of informatie teneinde die overeenkomstig het overeengekomen doel binnen haar onderneming of bij haar klanten te gebruiken.

9.3. Divergentia heeft het recht de informatie die zij verwerft bij de uitvoering van de overeenkomst toe te voegen aan een door haar op te bouwen referentiebestand. De informatie wordt uitsluitend voor referentiedoeleinden en voor onderzoek gebruikt. Deze – ook aan derden ter beschikking te stellen – informatie is niet herleidbaar tot personen.

10. Geheimhouding

10.1. Partijen zijn (wat Divergentia betreft met uitzondering van de aan het referentiebestand toe te voegen informatie) tot strikte geheimhouding verplicht ten aanzien van de informatie die hen ter kennis komt in het kader van de uitvoering van overeenkomsten tussen partijen en waarvan zij redelijkerwijs moeten aannemen dat die (bedrijfs)informatie vertrouwelijk van aard is. Dat geldt uitdrukkelijk ook voor de door Divergentia gehanteerde werkwijze, methodes en hulpmiddelen daaronder begrepen. Klant zal de nodige voorzorgsmaatregelen treffen om informatie van vertrouwelijke aard geheim te houden.

11. Ontbinding overeenkomst

11.1. Divergentia is gerechtigd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder ingebrekestelling, indien: a. surseance van betaling of faillissement van klant wordt aangevraagd en/of uitgesproken;

  1. Klant zijn bedrijf geheel of gedeeltelijk staakt of overdraagt;
  2. beslag wordt gelegd op de goederen van klant.

11.2. In de onder 11.1 genoemde gevallen is Divergentia niet gehouden tot enige schadevergoeding. Eventuele vorderingen van Divergentia op Cliënt zijn in bovengenoemde gevallen dadelijk en ineens opeisbaar.

11.3. Een onderbouwde beëindiging van de coaching/levensloopbegeleiding kan zowel op initiatief van klant als coach/levensloopbegeleider geschieden.

12. Klachtenprocedure

12.1. Heeft u een klacht? Klant wordt door Divergentia verzocht om, indien mogelijk, de klacht met de contactpersoon bij Divergentia te bespreken. Indien klant er niet uitkomt met de contactpersoon bij Divergentia, of wanneer klant liever met iemand anders spreekt, dan wordt klant verzocht om de klacht te bespreken met een andere medewerker van Divergentia. Divergentia zet zich in om samen met klant naar een goede oplossing te zoeken voor alle betrokken partijen, waarbij het recht van klant op goede (levensloop)begeleiding/coaching voorop staat.

13. Geschillen en toepasselijk recht

13.1. Geschillen die ontstaan naar aanleiding van een overeenkomst waarop deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk van toepassing zijn behoren tot de uitsluitende competentie van de rechter te Amsterdam.

13.2. De rechtsverhouding waarop deze algemene voorwaarden op van toepassing zijn wordt beheerst door Nederlands recht.

ALGEMENE VOORWAARDEN

E‑learning Content (SCORM)

Deze voorwaarden gelden voor elke aanbieding, overeenkomst of levering van e-learning-content (SCORM-pakket) door Divergentia, tenzij Partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.

1. Definities

Leverancier: Divergentia, KvK 92573169, Groningen.

Opdrachtgever: De (rechts)persoon die de Content afneemt.

Content: Door Leverancier ontwikkelde e-learningmodule(s) in SCORM 1.2/2004 of xAPI, inclusief onderliggende bronbestanden, media en documentatie.

Gebruiker: Persoon die via het LMS van Opdrachtgever de Content volgt.

LMS: Learning Management System van Opdrachtgever waarin de Content wordt geïmporteerd.

Support: Ondersteuning zoals omschreven in art. 10.

Werkdag: Maandag t/m vrijdag, uitgezonderd in NL erkende feestdagen.

 

2. Toepasselijkheid en rangorde

Deze voorwaarden maken deel uit van elke Overeenkomst tussen Leverancier en Opdrachtgever.

Bij tegenstrijdigheid prevaleert (a) de Ondertekende Overeenkomst, (b) Bijlagen/Compliance-documentatie, (c) deze Algemene Voorwaarden.

ARBIT-, GIBIT-, ARVODI- of andere model­voorwaarden zijn niet van toepassing, tenzij expliciet schriftelijk overeengekomen.

 

3. Aanbiedingen en totstandkoming overeenkomst

Offertes zijn 30 dagen geldig.

De Overeenkomst komt tot stand zodra Opdrachtgever de offerte of Overeenkomst ondertekent of anderszins uitdrukkelijk aanvaardt.

 

4. Levering en acceptatie

Leverancier levert de Content via downloadlink binnen de in de Overeenkomst afgesproken termijn.

Opdrachtgever test de Content binnen 7 kalenderdagen na levering. De Content geldt als geaccepteerd indien binnen die termijn geen gebreken schriftelijk zijn gemeld.

Gebreken die de functionele werking verhinderen worden door Leverancier binnen 10 Werkdagen hersteld.

 

5. Licentie en gebruiksrechten

Leverancier verleent een niet-exclusieve, niet-overdraagbare licentie om de Content gedurende de licentieperiode aan Gebruikers binnen de eigen organisatie aan te bieden.

Het is Opdrachtgever niet toegestaan de Content (gedeeltelijk) te verhandelen, sublicentiëren of openbaar te maken buiten de eigen organisatie zonder voorafgaande schriftelijke toestemming.

Behoudens wettelijke uitzonderingen mag Opdrachtgever de Content niet reverse-engineren of wijzigen, behalve voor noodzakelijke toegankelijkheids­aanpassingen.

Voor uitbreiding van de doelgroep of ander gebruik geldt een aanvullende vergoeding volgens de op dat moment geldende tarieven.

 

6. Intellectueel eigendom

Alle IE-rechten op de Content blijven bij Leverancier of diens licentie­gevers.

Leverancier kan op verzoek en voor rekening van Opdrachtgever een escrow-regeling treffen bij een gecertificeerde derde; voorwaarden worden separaat overeengekomen.

 

7. Kwaliteit & toegankelijkheid

De Content voldoet bij oplevering aan WCAG 2.1 niveau AA.

Indien een wettelijke plicht ontstaat tot naleving van een nieuwe WCAG-versie, zal Leverancier binnen 6 maanden na officiële publicatie een geüpdatete versie leveren of een redelijke oplossing aanbieden.

Opdrachtgever heeft het recht om maximaal éénmaal per jaar, met 10 Werkdagen vooraankondiging, een audit of toets op WCAG- of BIO-eisen uit te voeren. Kosten voor de audit komen voor rekening van Opdrachtgever.

 

8. Security, privacy & incidenten

Leverancier verwerkt uitsluitend contact- en facturatiegegevens van Opdrachtgever (zie Privacyverklaring).

Persoonsgegevens van Gebruikers worden niet verwerkt door Leverancier; Opdrachtgever is verwerkings­verantwoordelijke.

Leverancier meldt een beveiligingsincident of datalek betreffende de Content binnen 48 uur na ontdekking aan het aangewezen contactpunt van Opdrachtgever.

 

9. Vergoedingen & betaling

Opdrachtgever betaalt de vergoedingen zoals opgenomen in de Overeenkomst.

Betaling geschiedt binnen 30 dagen na factuurdatum.

Bij niet-tijdige betaling is wettelijke handelsrente plus incassokosten verschuldigd.

 

10. Support & onderhoud

Support wordt geleverd op Werkdagen 10:00-20:00 CET via e-mail.

Reactietijd: Leverancier bevestigt ontvangst van support-verzoeken binnen 2 Werkdagen.

Oplostermijn: functioneren­blokkerende fouten (“P1”) worden binnen 10 Werkdagen hersteld of er wordt een werkbare workaround geboden.

Eén herpublicatie/her-export per Contractjaar is kosteloos.

Extra werkzaamheden worden verricht tegen het in de Overeenkomst vastgelegde uurtarief of via een strippenkaart.

 

11. Force majeure

Onder overmacht valt elke omstandigheid buiten de redelijke macht van een Partij (bijv. natuurramp, pandemie, cyberaanval, uitval kernteam) waardoor nakoming tijdelijk of blijvend wordt verhinderd.

Verplichtingen worden opgeschort gedurende de overmacht, zonder schade­plicht.

Duurt de overmacht langer dan 60 dagen, dan mag iedere Partij de Overeenkomst schriftelijk beëindigen zonder schade­plicht.

 

12. Aansprakelijkheid

Totale aansprakelijkheid van Leverancier is beperkt tot het totaal van in het lopende Contractjaar betaalde licentievergoedingen.

Indirecte schade (gederfde winst, gevolgschade) is uitgesloten.

Beperking vervalt bij opzet of bewuste roekeloosheid van Leverancier.

 

13. Beëindiging & exit

Elke Partij kan de Overeenkomst ontbinden na schriftelijke ingebrekestelling en een redelijke hersteltermijn van 30 dagen.

Bij beëindiging verwijdert Opdrachtgever binnen 30 dagen alle kopieën van de Content uit het LMS en verstrekt Leverancier een schriftelijk vernietigings­bewijs.

Op verzoek verleent Leverancier, tegen uurtarief, redelijke assistentie bij datamigratie.

 

14. Overdracht en onderaanneming

Partijen mogen hun rechten of verplichtingen niet overdragen aan derden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de andere Partij.

Leverancier zal geen sub-processors inschakelen voor de levering van de Content, tenzij na schriftelijke toestemming van Opdrachtgever.

 

15. Deelbaarheid & volledige overeenkomst

Indien een bepaling ongeldig blijkt, tast dit de geldigheid van de overige bepalingen niet aan. Deze voorwaarden, met de Overeenkomst en bijlagen, vormen de volledige afspraken tussen Partijen en vervangen alle eerdere mondelinge of schriftelijke uitingen.

 

16. Toepasselijk recht & forum

Op alle rechtsbetrekkingen tussen Partijen is Nederlands recht van toepassing. Geschillen worden exclusief voorgelegd aan de bevoegde rechter te Den Haag.

Quiz! Hoe neuro-inclusief is jouw organisatie?

Doe de quiz en ontdek hoe neuro-inclusief jouw organisatie daadwerkelijk is!